Spălarea autovehiculului
Spalarea este cel mai important factor. O spalare incorecta poate duce la degradarea minora sau majora a vopselei. Pentru ca sunt un client al spalatoriilor , mi-am dat seama ca nu poti scapa fara o zgarietura in urma fiecarei spalari.
Nu stiu daca ati observat, dar multi baieti ce exercita aceasta profesie numita ” spalator auto ” nu degreseaza masina corect. Nu folosesc jetul cum trebuie. Acesti factori sunt foarte importanti cand vine vorba de zgarieturile fine sau adanci.
Pentru noi spalarea a devenit o etapa extrem de speciala. Un polish auto profesional nu se poate face fara o spalare corecta.
Daca vrei sa vezi cat de bine a fost spalata masina ta , uita-te in soare dupa fiecare spalar. Vei observa ca lacul masinii e plin de zgarieturi fine. Datorita acestor zgarieturi fine observate dupa fiecare spalare, masina ta va prinde un usor efect de MAT.
Spălarea jantelor
Jantele au un rol foarte important in detailingul profesional, primul pas in curatarea jantelor este indepartarea mizeriei si a prafului rezultat din
frecarea placutelor de frana , pentru aceasta operatie se foloseste un jet de presiune , o solutie profesionala dedicata jantelor , un burete moale ,
si o pensula pentru indepartarea impuritatilor .
La final dupa uscare, pe cauciucuri vom aplica un dressing special pe baza de apa ( nu ataca ),ce ofera acestora aspectul de nou.
Atentie , multi din angajati folosesc in loc de dressing , Coca-Cola sau solutii pe baza de ulei pentru a reda un aspect cauciucurilor, insa dupa cum bine stiti , aceste “solutii” deterioreaza in mod vizibil cauciucul. Daca observati ca galonul are o culoarea asemanatoare cu cele mentionate , evitati acest pas.
Lustruirea caroseriei
Odata cu timpul , caroseria acumuleaza impuritati cum ar fii : ploi acide , praf, bitum , rasina de pom, gainat , insecte si chiar si spuma activa din
unele spalatorii ce folosesc soda caustica,acesti factori degradeaza treptat calitatea lacului , iar in timp masina dvs capata un aspect deranjant.
In momentul de fata fiecare autovehicul e diferit , unele sunt mai vechi , altele mai noi , unii producatorii au materiale diferite , lacuri diferite , aceste diferente le observam odata cu schimbarea tehnologiei , acum cativa ani se foloseau lacuri pe baza de diluant, acum datorita trendului ecologic se folosesc lacuri pe baza de apa SAMD.
Noi efectuam etapele de polish auto in functie de necesitatea lacului, daca lacul masinii sufera zgarieturi adanci , va fii necesar sa incepem cu o pasta mai abraziva pentru indepartarea zgarieturii , daca lacul sufera zgarieturi minore , vom folosii o pasta medie SAMD.
Folosim doar produse profesionale 3M si Automagic , aceste produse odata folosite cu experienta , reda autovehiculului dvs un aspect de fabrica.
Aspectul ``Coaja de portocală``
Coaja de portocala este intalnita deseori dupa vopsirea autovehiculului , aceasta imperfectine este rezultatul vopsirii peste un alt strat de vopsea umed.
Tehnica noastra de eliminare a acestui aspect neplacut implica folosirea hartiei abrazive cu granulatii diferite de la 1500 pana la 3000.
Dupa efectuarea pasilor de slefuire si polisare , Efectul coaja de portocala va fii insesizabil.
Intretinerea vehiculului
Ultimul si cel mai important pas de polish il reprezinta CEARA, este recomandat ca acest pas sa fie efectuat o data la 3 luni sau macar de minim 3 ori pe ani , Este foarte important de retinut ,ca aceasta ceara sa fie aplicata cu un flex + un burete special , ca la finalul ceruirii sa dispara si efectul de panza de paianjan.
De multe ori Ceara aplicata cu flexul profesional de polishat , reda asectul de nou unui autovehicul , chiar daca masina sufera imperfectiuni cum ar fii : zgarieturi adanci , lac crapat , lac matuit .
Ceara e o alternativa ieftina pentru cei ce vor sa vanda o masina fara o investitie foarte mare in cosmetica exterioara.